Servicetjänster och Logistik vid Karolinska Universitetssjukhuset har tilldelats den prestigefyllda Utmärkelsen Svensk Kvalitet 2011.

Avdelningen för servicetjänster och logistik är en serviceorganisation inom Karolinska Universitetssjukhuset. Vårt uppdrag är att förse sjukhuset med effektiva servicetjänster och utnyttja volymfördelar för att frigöra tid och sänka kostnader för vården.

Vår förbättringsresa startade 2005 och under sju år har vi bedrivit ett framgångsrikt kvalitetsarbete med ständiga förbättringar. Arbetet har präglats av engagerat ledarskap och engagerade medarbetare som alla arbetat mot ett gemensamt långsiktigt mål. Vi har använt effektiva metoder och lyckats öka kundernas nöjdhet.

Vid de öppna husen kommer vi bl.a. att berätta om

• Vår förbättringsresa
• Metod för ständiga förbättringar
• Hur vi jobbat med ledarskap och medarbetarengagemang
• Vår verktygslåda
• Vår verksamhet (rundvandring)

Datum
Måndag 16 april kl 12.00–17.00 på Karolinska Universitetssjukhuset, Solna (O.s.a. 8 april) FULLTECKNAT

Mån. 14 maj kl 12.00–17.00 på Karolinska Universitetssjukhuset, Huddinge (O.s.a. 6 maj)FULLTECKNAT

Mån. 11 juni kl 12.00–17.00 på Karolinska Universitetssjukhuset, Huddinge (O.s.a. 1 juni)

Anmälan skickas till sol.adm@karolinska.se
Vänligen ange namn, företag, mail, mobil, önskat besöksdatum.
Vi returnerar bekräftelse och vägbeskrivning. (O.s.a. senast enligt datum ovan)

Eventuella frågor till:
Servicetjänster och Logistik kan mailas enligt ovan eller ring 08-517 721 40
SIQ ring 031-723 17 00 eller gå in på http://www.siq.se

Besöket är kostnadsfritt och lättare förtäring kommer att erbjudas. Antalet deltagare är begränsat av praktiska skäl och vi rekommenderar därför att Ni anmäler Er i god tid.

Om valt datum för besöket är fullbokat vid Er anmälan kontaktas Ni.