Uppföljning av kontoret

Under sommaren när andra är på semester och det kan bli lite lugnare finns det tid för att ta hand om det man inte hunnit med. En vanlig aktivitet är att man rensar på sitt kontor. Skapar ordning och reda, omorganiserar sitt arkiveringssystem för att inte behöva leta efter diverse papper. Städa upp bland sina foldrar i datorn och omorganisera även där.

Känner du igen dig?

Är det rörigt på ditt kontor? Om så är fallet, varför inte passa på att rensa upp i oredan.

Som ett led i personlig effektivitet och inspiration från en kollegas erfarenheter har jag tagit fram en mall för uppföljning av denna aktivitet. Alla som gått kursen personlig effektivitet hos oss, har hängt upp mallen synligt i rummet eller på sin dörr.

Mallen är tydligt kopplat till 5S och indelad i nivåer för ordning och reda på kontoret. Jag delar med mig den ifall du vill sätta upp den och visa stolt för dina kollegor att du håller ditt kontor i skick 🙂

Ladda ner 5S Checklista för kontoret!

Sommaren är ett extra bra tillfälle att rensa bort gamalt och följa upp hur man ligger till enligt mallen. Varför inte ta tag i de uppgifter som du vet brukar bli stressiga när det väl är dags att göra dom.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s