Klagomuren

 

Jag läste boken och blev väldigt besviken. Enligt min smak är boken väldigt negativ och deprimerande och som verksamhetsutvecklare undrar jag, vilka hemska erfarenheter  författaren har just av verksamhetsutvecklare..?
Det fanns en del saker som jag höll med författaren om men det är kanske 5% av boken, så då blir det inte så värdefullt att rekommendera boken.

Jag tycker boken fungerar som en klagomur för chefer som inte klarar av de ambitiösa personerna i en organisation. Med det menar jag, chefer som inte klarar av förändringar utan anser att allt utveckling är av ondo.

bokrecension

Det som gjorde att jag orkade läsa denna deprimerande bok var att jag ständigt hoppades på att se ljuset i slutet av tunneln men den kom tyvärr aldrig. Och hade jag inte haft en annan mer glad bok som jag varvat med hade denna bok inte alls gått att läsa. Jag är väldigt hård och har nog inte varit så hård tidigare men kan verkligen inte minnas något positivt i boken om just ambitiösa människor. Det författaren medger är dock att sådant som andra inte har lust eller ork med får vi ambitiösa ordning på. Författaren menar att vi ambitiösa skapar en massa att göra men jag vet att jag i alla fall även om min titel är verksamhetsutvecklare så tänker jag mycket i att förenkla för chefer, medarbetare och kunder. För det behöver jag inte ha en titel som verksamhetsförenklare…

Jag är i vilket fall som helst väldigt tacksam att jag är uppskattad på min arbetsplats och av min arbetsgivare.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s