Customer Opinion?

Det är andra gången jag handlar på detta apotek, glömde skriva om det föra gången.

Här tycks kundens åsikt eller upplevelse för varje besök vara viktigt. Vid utgången finns en mätapparat som enligt bilden innebär fyra val på smileysar för att uttrycka sin känsla på en skala.

Detta kallar jag att fånga upp kundens åsikt direkt istället för att göra kundenkäter en gång per år. Eller?

Det jag blir nyfiken på är hur stor del av kunderna som trycker på mätknappen innan de lämnar apoteket. Så nyfiken som jag är, frågade jag apotekaren hur de jobbar med resultaten men det visste hon inte. Minus poäng till ledningen som infört utan att sätta in personalen ordentligt i detta otroligt viktiga arbete.

20131114-123851.jpg
En annan sak jag funderade på hur utreder man vad en kund var riktigt 😦 för eller vad denne var 🙂 för?

Hjälper det att veta vad kunden tyckte om man inte vet varför? Eller hur analyserar man siffrorna egentligen?

Har man funderat överhuvudtaget på konsekvensen av systemet? Eller har vi ett företag här, som många andra som inför utan större eftertanke..?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s